De Tijd 50

FR sous le NL

PERSBERICHT

De Tijd viert 50 jaar ondernemerschap en betrouwbare journalistiek.

De Belgische zakenkrant De Tijd blaast dit jaar 50 kaarsjes uit. De Tijd groeide in die halve eeuw uit tot dé zakenkrant bij uitstek met bijzondere aandacht voor Vlaamse economie en tot dé referentie voor betrouwbare journalistiek.

De meer dan 1.000 adverteerders in portefeuille bevestigen dat De Tijd ook een betrouwbaar medium is om in te adverteren. Het uniek digitaal charter van Mediafin, de uitgever van De Tijd, garandeert adverteerders 100% menselijk verkeer, 100% privacy en 100% zichtbaarheid van advertenties. Samen met een bereik op de doelgroep van interessantste lezers – decision makers, opiniemakers en beleggers met een aanzienlijke koopkracht – leverde dat de voorbije jaren een groeiende advertentieomzet op.

Ook in de lezersmarkt zet deze groei zich door. Al 32 kwartalen op rij kent De Tijd een constante groei in de krantenverkoop.

Een krant dus die elk jaar tegen de markttrend in blijft groeien. Door in te zetten op vernieuwingen en expansie blijft Mediafin zijn leiderspositie handhaven.

September = feestmaand
De Tijd viert die 50e verjaardag in stijl. In september brengt De Tijd een unieke kijk op een halve eeuw Vlaamse economie en een inspirerende toekomstblik op de ‘NextGen’, op entrepreneurship & startups, new technology & local heroes. Volgende bedrijven sloten alvast een partnership met De Tijd voor deze feestmaand: BDO, DEME, Greenyard, KatoenNatie, KBC/CBC, Mercedes-Benz, Orange.

 07/09 – Verjaardagsfeest
De Tijd | L’Echo organiseert op 07/09 een inspirerend verjaardagsfeest voor de meest vooraanstaande bedrijfsleiders en opiniemakers.

Keynote speaker Carlos Brito, CEO van de grootste ‘Vlaamse’ multinational, deelt voor deze gelegenheid zijn inzichten met Mediafin VIPs. Isabel Albers, redactiedirecteur van Mediafin en Stephanie De Smedt, hoofdredacteur van De Tijd tonen de betekenis en het belang aan van De Tijd voor de Vlaamse economie. Wim Helsen luistert het geheel op met een exclusief “Zomeruur” en Kaaiman zorgt voor een vlijmscherpe opinie.

Heel wat gevestigde waarden die er een boeiend verjaardagsfeest zullen van maken.

08/09 – Birthday Newspaper
Op zaterdag 8 september verschijnt een speciale phygital editie van De Tijd | L’Echo. Het wordt een Augmented Reality-editie waar online en offline elkaar versterken. De ingebouwde technologie in de app van de zakenkranten zorgt ervoor dat artikels en advertenties tot leven komen.

01/09 – 25/09 – Interactieve tentoonstelling.
In september belicht een gratis interactieve tentoonstelling in Tour & Taxis de evolutie en impact van de Belgische zakenkrant De Tijd. Hoe bepaalde De Tijd de voorbije 50 jaar het landschap, en hoe zal de zakenkrant dat de komende 50 jaar doen?

Een verjaardagsmaand waarin De Tijd meer dan ooit focust op de ‘NextGen’, op entrepreneurship & startups, new technology & local heroes. En De Tijd staat meer dan ooit klaar voor de volgende 50 jaar betrouwbare journalistiek.

—————————————————————

COMMUNIQUÉ DE PRESSE

De Tijd fête 50 ans d’entrepreneuriat et de journalisme fiable.

Le quotidien économique belge De Tijd souffle cette année ses 50 bougies. En l’espace de ce demi-siècle, De Tijd est devenu le quotidien des affaires par excellence, accordant une attention particulière à l’économie flamande, ainsi que la référence en matière de fiabilité journalistique.

Les 1 000 annonceurs et plus en portefeuille confirment que De Tijd est aussi un média fiable en matière de publicité. La charte numérique unique de Mediafin, l’éditeur de De Tijd, garantit aux annonceurs 100 % de trafic humain, 100 % de protection de la vie privée et 100 % de visibilité des publicités. Conjointement à une audience composée du groupe cible des lecteurs les plus intéressants – décideurs, faiseurs d’opinion et investisseurs disposant d’un pouvoir d’achat appréciable – une croissance du chiffre d’affaires publicitaire a été enregistrée au cours des dernières années.

Cette croissance s’intensifie également sur le marché des lecteurs. La vente des journaux De Tijd croît depuis 32 trimestres consécutifs déjà.

Il s’agit donc d’un journal qui continuer à grandir en dépit des tendances baissières du marché. En misant sur les innovations et l’expansion, Mediafin est en mesure de conserver sa position de leader.

Septembre, un mois de fête
De Tijd célèbre ce 50e anniversaire de bien belle manière. En septembre, De Tijd porte un regard unique sur un demi-siècle de vie économique flamande et jette un œil inspirant, tourné vers l’avenir, sur la ‘NextGen’, l’entrepreneuriat et les start-ups, les nouvelles technologies et les héros locaux. Les entreprises suivantes ont conclu un partenariat avec De Tijd pour ce mois festif : BDO, DEME, Greenyard, KatoenNatie, KBC/CBC, Mercedes-Benz, Orange.

07/09 – Fête d’anniversaire
L’Echo | De Tijd organise le 07/09 une fête d’anniversaire inspirante avec les dirigeants d’entreprise et les faiseurs d’opinion les plus éminents.

Le conférencier-présentateur Carlos Brito, CEO de la plus grande multinationale ‘flamande’, célèbre avec les VIP de Mediafin les 50 ans d’existence des quotidiens des affaires. Isabel Albers, directrice de la rédaction de Mediafin et Stephanie De Smedt, rédactrice en chef de De Tijd, donnent leur vision de la Nextgen et de l’économie flamande, et de ce que De Tijd peut signifier dans cette optique. Wim Helsen agrémente le tout d’une « Zomeruur » exclusive et Kaaiman donne une opinion incisive.

Autant de valeurs sûres qui feront de cet événement une fête d’anniversaire captivante.

08/09 – Birthday Newspaper
Le samedi 8 septembre paraît une édition spéciale de De Tijd. Un phygital newspaper où online et offline se renforcent mutuellement.

La réalité augmentée donnera cette petite touche en plus aux articles rédactionnels et aux publicités. La technologie intégrée dans l’application de De Tijd | L’Echo donnera vie aux articles et aux publicités.

01/09 – 25/09 – Exposition interactive
En septembre, une exposition interactive gratuite à Tour & Taxis éclaire l’évolution et l’impact du quotidien économique belge De Tijd. Comment De Tijd a-t-il défini le paysage ces 50 dernières années, et comment le quotidien des affaires va-t-il le définir dans les 50 années à venir ?

Un mois anniversaire au cours duquel De Tijd se concentrera plus que jamais sur la ‘NextGen’, sur l’entrepreneuriat et les start-ups, les nouvelles technologies et les héros locaux. Et De Tijd est plus que jamais prêt pour les 50 prochaines années : 50 années à coup sûr passionnantes et toujours consacrées à un journalisme fiable.

Articles , search & filter